Kindlasti oled kuulnud, et alates 1. juulist jõustub raamatupidamise seaduse muudatus, mille järel peavad kõik Eesti ettevõtted olema valmis saatma e-arveid. See on oodatud võimalus ettevõtetele, kes ei soovi PDF-arvetega ja e-kirjadega asjatada ning ostuarveid käsitsi sisestada. Miks see veel kasulik on ja kuidas selle muudatusega kõige mugavamalt kohaneda? Loe edasi ja leiad nii demovideo kui ka lihtsad juhised.
Mis täpselt muutub?
1. juulist 2025 alates muutub e-arveldus ettevõtete vahel kohustuslikuks, juhul kui arve saaja soovib e-arvet. Teisisõnu - ettevõtetel on õigus nõuda oma tarnijatelt e-arveid.
See muudatus ei ole vaid seaduslik nõue – see on Sulle kasulik ja väga suur samm efektiivsuse poole, eeskätt just arveid vastu võttes. Kartma ei pea seda uuendust ka arve saatjad – tänased lahendused on sedavõrd lihtsad, et ei vaja mitte mingeid erioskusi – arve koostamisel ja saatmisel ei ole mitte mingisuguseid erinevusi võrreldes teiste arveliikidega.
Miks see ettevõttele kasulik on?
✅ Aja kokkuhoid
Käsitsi andmesisestuse kaotamine annab ettevõtjatele ja raamatupidajatele aega tegeleda ülesannetega, mis päriselt väärtust loovad.
✅ Vead kaovad
Masintöödeldavad e-arved tagavad, et arvete andmed on alati täpsed ja jõuavad raamatupidamisprogrammis automaatselt, iga infokild õigele väljale. Käsitsi andmete sisestamine toob paratamatult kaasa inimlikke vigu, mis omakorda toovad kaasa ka vigased aruanded ja deklaratsioonid.
✅ Turvalisus
PPA andmetel on arvelduspettustega (libaarved, serveritesse häkkimine ja arveldusinfo muutmine arvetel jne) tekitatud kahju kasvanud viimase aasta jooksul 5 miljonilt 8 miljonini. Selle raha tagasisaamine on sisuliselt võimatu. E-arved on kõige turvalisem arveliik – ühendused on krüpteeritud ja igasugused küberpettused on välistatud. Ja jällegi, turvalisuse tagab Sulle Banqup, Sinult ei nõua see mingeid seadistusi ega muid samme.
✅ Kiirem arvete töötlemine
Arved liiguvad kiiremini – vastuvõtmisest maksmiseni kulub vähem aega.
✅ Rohelisem valik
Vähem paberit ja digitaalset prügi aitavad vähendada keskkonnamõju.
Kuidas alustada?
Unifiedpost teeb e-arvetega alustamise lihtsaks nii väikestele ja keskmise suurusega ettevõtetele kui ka suurtele organisatsioonidele. Meie lahendused on paindlikud ja mugavad:
Banqup väikestele ja keskmise suurusega ettevõtetele
Banqup on kõik ühes arvelduslahendus, kus saab muuhulgas e-arveid saata ja vastu võtta ning tänu liidestusele raamatupidamistarkvaradega ka automaatselt raamatupidajale edastada. Tuleb lihtsalt www.banqup.ee konto luua ja koheselt saabki saata ka e-arveid. E-arvete koostamine ja saatmine ei erine mitte kuidagi mis iganes muul kujul arvetest – miskit eriformaati ei pea kasutama ja tänu liidestusele Äriregistriga läheb neile Sinu klientidele, kes on valmis e-arveid vastu võtma, arve välja e-arvena. Sina ise ei pea selleks midagi tegema.
E-arvete vastuvõtjaks on aga vaja end esmalt registreerida ning e-arve operaatorina saame selle Sinu eest kiirelt ära teha. Anna lihtsalt meile meiliaadressil teenindus@banqup.ee märku, et soovid Banqupis e-arveid vastu võtta, misjärel avame sinu ettevõttele e-arvete vastuvõtu. Muudatus tuleb Äriregistris kinnitada ja selleks saadab Äriregister juhistega e-kirja inimesele, kes on Äriregistri järgi Sinu ettevõtte põhikontaktiks.
Hea teada! E-arvete saatmine ja vastuvõtt sisaldab kõigis Banqupi pakettides, ka tasuta paketis.
Rätsepalahendused suurtele ettevõtetele
Suurematele ettevõtetele pakume samuti nii e-arvete saatmise kui vastuvõtmise lahendusi, aga kõik need on juba rätsepalahendused, vastavalt just Sinu ettevõtte vajadustele.
Nähtamatu vahelülina saadame Sinu ettevõtte eest välja kõik e-arved ja paberarved, meili teel arveid saates lisame neile ka maksenupud. Ja kui soovid, automatiseerime kogu arvete saatmise protsessi ära. Lahenduse leiame ka rahvusvahelistele firmadele, kel raamatupidamine asub näiteks teises riigis või on mõni muu spetsiifiline vajadus.
E-arvete vastuvõtjaks registreerumiseks või ka keerukamate vajaduste arutlemiseks võta lihtsalt meiega ühendust kas meiliaadressil sales.ee@unifiedpost.com või telefonil 6 519 519.
Vaata demo!
Klõpsa allpool meie webinari salvestusel, sealt leiad ka samm-sammult demo, kuidas e-arveid saata ja vastu võtta.